همه چیز درباره کامپوزیت ضد حریق

محتوای جدول

کامپوزیت ضد حریق چیست

کامپوزیت ضد حریق، یک نوع مواد مصنوعی است که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده و دارای خواص مقاومت در برابر حرارت و آتش است. این نوع کامپوزیت‌ها معمولاً شامل موادی مانند فیبرهای ضد حریق، مواد پلیمری مقاوم در برابر حرارت، مواد عایق حرارتی و مواد مقاوم در برابر آتش می‌باشند.

کامپوزیت‌های ضد حریق معمولاً در محیط‌ها و صنایعی کاربرد دارند که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و آتش دارند مانند صنایع هوایی، خودروسازی، ساختمان‌سازی و صنایع دریایی. این مواد می‌توانند زمان آتش‌سوزی را تأخیر دهند و فرصت بیشتری برای ایمنی و اخلال در انتشار آتش فراهم کنند.

استفاده از کامپوزیت‌های ضد حریق می‌تواند به ایجاد محصولاتی با ایمنی بالا و کاهش خطرات حاصل از حریق کمک کند. این مواد معمولاً به دلیل خواص عایق حرارتی، عایق الکتریکی و مقاومت مکانیکی مناسب، جایگزین مناسبی برای مواد سنتی می‌باشند.

همه چیز درباره کامپوزیت ضد حریق

در ابتدا لازم است بدانید کامپوزیت ضد حریق که مخفف fr است به نوعی ورق آلومینیومی اطلاق می شود که در برابر آتش از مقاومت فوق العاده ای برخوردار می باشد. این ورق متشکل از لایه های آلومینیومی، ماده کند کننده سرعت سرایت آتش به دیگر نقاط و مواد ضد حریق است که از تشدید آتش در مکان مورد نظر خودداری می کند.

ورق کامپوزیت ضد حریق، تنها ورق کامپوزیتی است که به دلیل هسته معدنی موجود در آنها بیشترین دوام و مقاومت را در برابر آتش دارد. استحکام بی نظیر این محصولات سبب شده استفاده از آنها در برخی مکان ها نظیر ساختمان های صنعتی، مجتمع های بلند، بیمارستانها، ایستگاه های زیرزمینی و … کاربرد و اهمیت زیادی داشته باشد.

مزایای کامپوزیت ضد حریق

با توجه به اینکه کامپوزیت ضد حریق متریالی مدرن در ایران است امروزه به سبب شیک بودن، وزن سبک، دوام و مقاومت زیاد، ثبات رنگ و طرح، نصب و اجرای سریع و آسان و… در نزد همگان کارایی شگرفی دارد.

 این ورق ها دارای مزایای زیادی بیشماری است مهمترین و برجسته ترین آنها عبارتند از:

image
image
image

نکته: یکی از مهمترین امتیازات کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند این است که در دمای بالا با استفاده از مواد سفت کننده مولکولی با عملکرد بالا تولید شده و پیوند می یابد که این خود در افزایش پایداری این محصولات در برابر پوسته شدن و تجزیه شدن تاثیر بسیار زیادی دارد.

نکات مهم پیرامون ورق های کامپوزیت ضد حریق

همانطور که میدانید ساخت ورق های کامپوزیت ضد حریق، تحولی شگرف در عرصه ساختمان سازی بوده که بسیاری از مشکلات و هزینه ها را به شدت کاهش داده است. در ابتدا این محصولات با کیفیت و مقاومت پایین در کارخانه های متعدد تولید شده اما زمانی که شرکت پرمیوم باند پا به میدان گذاشت این مشکلات برطرف شد و این ورق ها در نهایت کیفیت تولید و به بازار عرضه شد.

نکته قابل توجه این است که کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند دارای استانداردهای جهانی است و در ساخت سازمان آتش نشانی، شهرسازی، مسکن و… مورد توجه و استقبال واقع شده است. این ورق ها علاوه بر آتش در برابر شرایط آب و هوایی متغیر نیز دارای استقامت می باشند.

قابلیت انعطاف پذیری موجود در این نوع ورق های کامپوزیت سبب شده طراحان، این  محصول را در طرح ها و اشکال متعدد ابداع نمایند. نکته قابل توجه این است که در پاره ای از اوقات در برخی مکان ها میزان آلودگی بسیار زیاد بوده و این ورق ها را می توان به عنوان پاک کننده و شوینده مورد استعمال قرار داد.

در نهایت…

پیرامون کامپوزیت ضد حریق باید به دو نکته توجه شود:

  • از این ورق ها هیچگونه مواد سمی و خطرناکی آزاد نمی شود.
  • غیر قابل اشتعال است و در هنگام آتش سوزی به صورت غیر فعال عمل می کند.

لازم به ذکر است بدانید یکی از نکات مهم در انتخاب اینگونه ورق های کامپوزیت، کیفیت و مقاومت این محصولات است که مستلزم دقت و توجه زیادی می باشد. در صورتی که افراد می خواهند این ورق های ضد حریق را در کیفیت عالی تهیه کنند توصیه می شود به شرکت پرمیوم باند یا نمایندگی آن در تهران به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، برج نگار، طبقه 11 مراجعه نمایند.

Post a comment

Your email address will not be published.

× چه طور میتونم کمکتون کنم؟