ورق کامپوزیت طرح چوب

محتوای جدول

ورق کامپوزیت طرح چوب چیست

امروزه ورق کامپوزیت طرح چوب بسیار پر کاربرد و پر طرفدار شده است. این نوع ورق ها که برای پوشش دهی کف و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرند از دوام بالایی برخوردار بوده و بسیار مقاوم می باشند. طرح های موجود بر روی این ورق ها بسیار مشابه طرح چوب طبیعی بوده و همین مسئله باعث شده است تا به عنوان بهترین جایگزین ترموود شناخته شود. از این محصولات برای اجرای انواع کفپوش و دیوار پوش ها استفاده می شود.

قیمت ورق کامپوزیت طرح چوب

شاید تا به حال نام ورق کامپوزیت طرح چوب را شنیده اید اما با آن آشنایی ندارید. ورق کامپوزیت پرمیوم باند به طور کلی تاثیر بسیار زیادی در ظاهر ساختمان دارد، این محصولات یکی از برترین کفپوش های موجود در بازار هستند که با داشتن یک لایه آلومینیومی بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند. این کفپوش ها بر خلاف چوب های طبیعی دچار پوسیدگی نمی شوند و کاملا ضد فرسایش هستند. از طرفی در برابر نفوذ حشرات بسیار مقاوم می باشد در حالی که احتمال نفوذ حشرات و موریانه ها به درون چوب بسیار بالا است.

ماهیت غیر آلی این کفپوش سبب می شود تا تحت تاثیر تابش نور خورشید و اشعه مضر آن قرار نگیرد و در حقیقت در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است. این محصولات را به گونه ای تولید می کنند که وزن کمی داشته و بسیار انعطاف پذیر باشد. امروزه تنوع بالایی از طرح و رنگ این کفپوش ها تولید می شوند تا همه افراد با توجه به نوع نیاز و سلیقه خود بتوانند نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.

مزایای استفاده از ورق کامپوزیت طرح چوب

ورق کامپوزیت طرح چوب علاوه بر زیبایی بسیار مقاوم و با دوام هستند. این دو ویژگی سبب می شوند تا اکثر افراد تمایل به استفاده آن ها داشته باشند. استفاده از این محصولات می تواند با مزیت های زیادی برای ساختمان ها همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • سبکی و کم وزن بودن از دیگر ویژگی های مهم این محصول می باشد که این امر ساختمان را در برابر زلزله مقاوم تر می کند.
  • به خوبی با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار بوده و در طول زمان دچار تغییر رنگ نمی شود، در نتیجه نیازی به رنگ آمیزی مجدد نخواهد داشت.
  • در صورتی که یک و یا چند تا ورق ها دچار آسیب شوند، به راحتی می توان آن ها را برداشته و تعویض کرد و نیازی به تخریب کل نمای ساختمان نمی باشد.
  • ۱۰ سال بیمه نامه و ۱۵ سال گارانتی دارد.
  • بسیار منعطف بوده و قابلیت شکل پذیری بالایی دارد.
  • در انواع طرح های چوبی ساخته می شود.
  • ضد حریق بوده و در برابر آتش بسیار مقاوم می باشد.
  • خاصیت آکوستیک دارند و به عنوان یک عایق صوتی عمل می کنند.
  • عایق حرارتی مناسبی بوده و از اتلاف انرژی ساختمان ها جلوگیری می کنند.

کاربرد های ورق کامپوزیت طرح چوب

از ورق کامپوزیت طرح چوب به دلیل خصوصیات و ویژگی های منحصر بفردی که دارند در موارد مختلفی استفاده می کنند. این محصولات را با استفاده از دو لایه آلومینیوم تولید می کنند که هسته میان این دو ورق از جنس مواد پلی اتیلنی می باشد. معمولا بر روی لایه رویی یک لایه رزین کار می کنند تا از این طریق ورق هایی بسیار زیبا و مقاوم تولید شوند. نمونه های طرح چوب این محصولات می تواند فضای داخلی و یا بیرونی ساختمان ها را بسیار شکیل و زیبا جلوه دهد و ظاهری مدرن و امروزی به بنا هدیه دهد. معمولا برای نمای ساختمان ها، ویلا و خانه باغ ها از این نوع ورق ها استفاده می کنند.

همچنین از این محصولات برای پوشش دهی کف ساختمان و کناره های استخر نیز می توان استفاده کرد و از این طریق فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرد. از آن جایی که تنوع طرح و رنگ این ورق ها بسیار زیاد می باشد، به راحتی می توان با توجه به دیگر عناصر موجود در فضا نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کرد. این نوع ورق ها به فرآیند نگهداری خاصی احتیاج ندارند و به همین خاطر در فضا های مختلف داخل و خارج از ساختمان ها می توان از آن ها استفاده کرد.

کاربرد ورق کامپوزیت طرح چوب

ورق های اسپشیال طرح چوب

ورق‌ های کامپوزیت اسپشیال Special دارای وزن سبک، قابل انعطاف و استحکام کششی بالا هستند. طراحان و معماران از طرح‌های بی‌نظیر این محصولات لذت می‌برند. ورق‌ های اسپشیال طرح چوب زیبا و استحکام چوب را در قالب پانل سبک ارائه می‌دهند و مقاومت در برابر فرسایش، پوسیدگی و حشرات دارند. در فرایند تولید ورق‌های کامپوزیت سری چوب پرمیوم باند از تکنولوژی رنگ فلور کربن استفاده می‌شود که آنها را از سایر ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی پرمیوم باند متمایز می‌کند. ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی با طرح سنگ زیبایی طبیعی انواع سنگ‌های رایج را با ویژگی‌های ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم تلفیق کرده و ظاهری برجسته در نما و دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کنند.

کلام آخر

امروزه کامپوزیت طرح چوب یکی از متریال های بسیار کاربردی و پر طرفدار می باشد که در قسمت های مختلف ساختمان می توان از آن استفاده کرد. این محصولات وزن بسیار کمی داشته و از طول عمر بالایی برخوردار است. در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم بوده و نور آفتاب سبب رنگ پریدگی آن نمی شود. همه این ویژگی ها سبب می شود تا جایگزین مناسبی برای ترموود باشد و در نمای بیرون ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد. این نوع نما ها علاوه بر این که ظاهری زیبا و جذاب به ساختمان هدیه می دهند، هرگز پوسته پوسته نمی شوند و به شرایط نگهداری خاصی نیز احتیاج ندارند.

سوالات متداول برای ورق کامپوزیت طرح چوب

  1. آیا ضخامت و ابعاد ورق کامپوزیت های طرح چوب مورد استفاده در فضای بیرونی با نمونه هایی که در فضای داخلی استفاده می شوند، متفاوت می باشند؟

بله، نمونه هایی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند، با ضخامت های ۴ میلی متر تولید می شوند این در حالی است که ورق هایی که برای فضای داخلی استفاده می شوند، ضخامت و ابعاد کم تری دارند.

  1. آیا می توان ورق های کامپوزیت طرح چوب را در ابعاد سفارشی خریداری کرد؟

بله، اکثر شرکت های تولید کننده شرایط فراهم می کنند تا فرد بر اساس نیاز خود بتواند ابعاد خاصی را سفارش دهد تا نیرو های تولیدی آن را ساخته و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مشتری برسانند.

  1. برای خرید ورق کامپوزیت طرح چوب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

برای خرید این محصولات باید به برند سازنده دقت داشته باشید و بر اساس نوع کاربری که برای آن در نظر گرفته اید ضخامت و ابعاد مناسبی از این محصول را انتخاب کنید.

Post a comment

Your email address will not be published.

× چه طور میتونم کمکتون کنم؟