مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری

محتوای جدول

ویژگی ها و مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری

ورق کامپوزیت لانه زنبوری یک محصول جدید در دسته ورق های کامپوزیت است که در دنیای معاصر بسیار مورد پسند قرار گرفته است. این نوع ورق کامپوزیت تکنیک تولید بسیار پیچیده تری نسبت به انواع دیگر دارد و مهمترین مشخصه آن این است که از مواد مقاوم در برابر آب و هوا برای پوشش بیرونی ورق کامپوزیت لانه زنبوری استفاده می شود.
ورق کامپوزیت لانه زنبوری از دو ورقه آلومینیومی بیرونی و یک هسته نور مرکزی به شکل لانه زنبوری تشکیل شده است و ساختاری سبک و در عین حال مستحکم دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این ورق ها دارای شکل هندسی شبیه یک لانه زنبوری توخالی، شش ضلعی و ستونی هستند. پلی استری که هسته مرکزی را تشکیل می دهد با شیشه، فیبر و پلاستیک تقویت شده است. در این مقاله به بررسی مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری خواهیم پرداخت.

ویژگی ورق کامپوزیت لانه زنبوری

برخی از مزایا و ویژگی های متمایز ورق کامپوزیت لانه زنبوری شامل وزن کم، کیفیت عالی، تراکم بالا، عایق بودن و مقاومت در برابر آتش است. در این بین، مقاومت ورق کامپوزیت لانه زنبوری در برابر آتش یکی از بارزترین مزایای آن است. از آنجایی که هسته پلی اتیلن جدا شده است، برخلاف ورقه های مرکب سنتی، دارای خاصیت ضد حریق می باشد و آتش نمی گیرد.
ورق کامپوزیت لانه زنبوری به عنوان بهترین ماده برای استفاده در برج ها و پمپ بنزین ها شناخته می شود زیرا در برابر آتش مقاوم است.
عایق گرما و سرما که مانع از خروج هوای گرم از محیط ساختمان در زمستان و خروج هوای سرد در تابستان می شود از دیگر ویژگی های ورق کامپوزیت لانه زنبوری است. همچنین هزینه های ساختمان و مصرف انرژی را تا 90 درصد کاهش می دهد.
یکی دیگر از ویژگی های ورق کامپوزیت لانه زنبوری، عایق بودن صدا است که از ورود و خروج صدا به فضای مورد نظر جلوگیری می کند. این ویژگی در ساختمان تئاتر، سینما و فضاهای سمینار و کنفرانس به عنوان یک مزیت اصلی برای استفاده از این سازه ارزشمند، در نظر گرفته می شود.
از آنجایی که این ورق ها نسبت به سایر مصالح سبک تر هستند، هزینه نصب و نگهداری کمتری دارند و همچنین با کاهش وزن، ساختمان را در هنگام زلزله ایمن تر می کنند.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری Honey comb

این نوع ورق ها مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی، باران، اشعه ماوراء بنفش خورشید، باد و سایر عوامل محیطی دارند. ورق کامپوزیت لانه زنبوری دارای طیف بسیار گسترده ای از رنگ ها است و از آنجایی که رنگ آن در برابر ضربه و خش مقاوم است، رنگ آمیزی مجدد ضروری نیست. خاصیت ارتجاعی این نوع ورق باعث می شود که به راحتی به شکل مناسب در بیاید.
ورق کامپوزیت سازگار با محیط زیست به راحتی قابل بازیافت بوده و برای نصب بر روی سازه های اسکلت چوبی، بتنی و فلزی مناسب است. همچنین به محیط زیست آسیب نمی رساند.
ابعاد ورق کامپوزیت هانی کامب متفاوت است. به دلیل ساده بودن، وزن سبک، حمل و نقل و نصب این نوع ورق کامپوزیت و در عین حال باعث صرفه جویی در هزینه اتصالات و زیرساخت می شود.

انواع ورق کامپوزیت لانه زنبوری

انواع ورق کامپوزیت لانه زنبوری

از انواع ورق های کامپوزیت لانه زنبوری موجود، می توان به مدل های طرح چوب، آینه ای و سنگی اشاره کرد.

ورق کامپوزیت سنگی با طرح لانه زنبوری
کویل آلومینیومی طرح سنگ با استفاده از ماشین آلات تولید کلاف آلومینیومی وارداتی از ایتالیا در کلاس های مختلف با ضخامت های مختلف کلاف آلومینیومی 0.3 و 0.5 ایجاد می شود. سپس روکش های طرح سنگ به ورق کامپوزیت لانه زنبوری اضافه خواهند شد.. به همین دلیل، کامپوزیت ورق Honeycomb – محصولی با تکنولوژی بالاست که از تکنیک های هوایی به دست آمده از فرانسه نشات می گیرد و با طراحی سنگی بسیار نازک تولید می شود.
البته در نظر داشته باشید که ورق کامپوزیت طرح سنگ نازک در حالی که زیبایی سنگ های طبیعی را دارد، دارای معایب شکننده بودن نیز هست.
نازک ترین پانل لانه زنبوری طرح سنگ به طور گسترده برای ساخت دیوارهای پرده ای و همچنین طراحی داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.
ورق های سنگ کامپوزیتی لانه زنبوری به دلیل چیدمان طبیعی خود، مورد علاقه معماران داخلی و خارجی است. با این حال، از آنجایی که سنگ طبیعی سنگین و شکننده است در پروژه های بزرگ مقیاس که به ساختمان های بلند نیاز دارند باید از آن استفاده کنند، ممکن است برای سلامتی و ایمنی کارگران ساختمانی، خطراتی به همراه داشته باشد و ایمن نیست.
تولید کنندگان جهانی تجهیزات پردازش سنگ در سال های اخیر تمام تلاش خود را برای ارائه یک ورق کامپوزیت بسیار نازک برای طراحی سنگ به کار گرفته اند. آنها همچنین قصد دارند سنگ های طبیعی را نازک کنند تا با معایب وزن خود مقابله نمایند.
در مجموع، پانل های لانه زنبوری با طیف وسیعی از الگوها، از جمله نقش های سنگی، جای سنگ های طبیعی را در نمای ساختمان های مرتفع و سازه های دیگر گرفته اند.

مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری چیست

کلام آخر

مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری شامل مقاومت در برابر سایش و پوسیدگی، عایق بودن حرارت و صدا است. این سازه ارزشمند و بسیار کاربردی، طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها را با ویژگی وزن سبک و سهولت در نصب ارائه می دهد. با وجود چنین مشخصه هایی از ورق کامپوزیت لانه زنبوری به طور قابل توجهی در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. جالب است بدانید ورق کامپوزیت لانه زنبوری با وجود این همه کیفیت فوق العاده و ویژگی های ارزشمند، نسبت به سایر سازه های مشابه، قیمت مناسبی نیز دارد.

سوالات متداول

  1. کدام ورق کامپوزیت بهتراست؟
    ورق کامپوزیت الومینیوم و ورق کامپوزیت لانه زنبوری(هانی کامب)
  2. فرق بین ورق کامپوزیت الومینیوم با ورق کامپوزیت لانه زنبوری چیست؟
    علیرغم داشتن ساختار ساندویچی و هسته پلاستیکی، ورق کامپوزیت آلومینیوم سبکتر از ورق لانه زنبوری آلومینیومی است زیرا اولی از یک لایه هسته لانه زنبوری آلومینیومی استفاده می کند و دومی از یک هسته پلاستیکی استفاده می کند. وزن آن در هنگام استفاده از هسته پلاستیکی آن بیشتر است.
  3. ورق کامپوزیت چه معایبی دارد؟
    به منظور جلوگیری از ورود بارندگی به داخل ساختمان، درزهای پانل باید کاملاً مهر و موم شده و شیارهایی برای خروج آب در نظر گرفته شود.
    از آنجایی که ورق های کامپوزیت در هنگام طوفان مستعد فرورفتگی هستند، تولیدکنندگان اغلب آنها را با نخ تقویت می کنند.
    هنگامی که از رنگ های خاصی برای رنگ آمیزی ورق های کامپوزیت استفاده می شود، ذرات معلق در هوا در نهایت رنگ را جذب می کنند و رنگ تیره تری به ورق می دهند.

Post a comment

Your email address will not be published.

× چه طور میتونم کمکتون کنم؟