آب بندی نما کامپوزیت

محتوای جدول

می خواهید بدانید منظور از آب بندی نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟ یا این که قصد دارید با بهترین روش انجام این کار بیش تر آشنا شوید؟ برای جلوگیری از ورود آب به فضای داخلی از این روش استفاده می شود. برای آشنایی بیش تر با این روش و خرید محصولات مورد نیاز انجام این کار، می توانید به سایت پرمیوم باند مراجعه کنید.

آب بندی نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟

بسیاری از افراد نمی دانند منظور از آب بندی نما کامپوزیت چیست؟ برای اجرای نما با این متریال ها باید استاندارد هایی را رعایت کنید. بین این ورق ها معمولا یک فاصله کم ایجاد کرده و یک درز درست می شود. برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به فضای داخلی ساختمان ها، این درز ها باید بسته شوند. از این رو آب بندی این درز ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس از آن که کار اجرای این نوع نما در ساختمان ها تمام شد، باید فرآیند آب بندی آغاز شود.
با پیشرفت علم و تکنولوژی از نمونه های مختلفی از این متریال ها استفاده می کنند. امروزه چسب های بسیار مقاومی برای پر کردن این فاصله استفاده می کنند. برای آشنایی با این نوع چسب ها و خرید یک نمونه مرغوب از آن ها، کافیست که به سایت پرمیوم باند مراجعه کنید. این سایت فروشگاهی، تنوع بالایی از این چسب ها را فراهم نموده که کاملا اصل بوده و با کیفیت می باشند.

انواع آب بندی نمای آلومینیوم

آب بندی نمای کامپوزیت به روش های مختلفی انجام می شود. مهم ترین و کاربردی ترین نمونه از این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از نوار درزبندی pvc

در این روش نوار های pvc آماده را تهیه کرده و با قرار دادن آن ها در درز ها این کار را انجام می دهند.

  • استفاده از فوم و چسب

برای این منظور می توان از فوم و چسب سیلیکون نیز استفاده کرد. در این روش از فوم های میله ای توپر به قطر ۱.۵ سانتی متر استفاده می کنند. این فوم ها را در درز های یک سانتی متری فرو کرده و فشار می دهند. در نهایت نیز باقی مانده درز ها را با استفاده از این چسب ها پر می کنند.

  • استفاده از تسمه کشی از جنس ورق کامپوزیت

برای این کار ابتدا ورق اول نصب شده و سپس تسمه بر روی نبشی آن ورق نصب می شود. در نهایت نیز نبشی ورق کناری زیر تسمه رفته پیچ می شود. با این کار نما به طور کامل آب بندی می شود.

انواع آب بندی نمای آلومینیوم

بهترین زمان برای آب بندی نمای ساختمان

آب بندی نما کامپوزیت باید در زمان های خاصی انجام شود. این کار نباید در هنگام بارش باران و برف انجام شود. در غیر این صورت آب و رطوبت موجود اجازه خشک شدن چسب و متریال مورد استفاده را نمی دهد. از طرفی این اقدام باید در شرایطی انجام شود که دما بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد باشد. دما های کم تر و یا بیش تر از این بازه دمایی استاندارد، شرایط را برای خشک شدن این چسب ها نامساعد می کنند.

هزینه آب بندی کامپوزیت ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای آب بندی نما کامپوزیت تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود و نمی توان مبلغ ثابتی را برای آن در نظر گرفت. اول از همه دقت داشته باشید که متریال های مورد استفاده برای انجام این کار تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار، تغییر می کنند. علاوه بر این فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که در قیمت گذاری اجرای این کار موثر هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مرغوبیت چسب و فوم لوله ای استفاده شده

متریال های مورد نیاز برای انجام این کار توسط برند های مختلف و با کیفیت های گوناگونی تولید می شوند. هر چه این محصولات مرغوب تر بوده و در شرکت های معتبر تری ساخته شوند، در قیمت های بیش تری به فروش می رسند.

  • گسترده اجرای کار

این کار بر اساس گستردگی پروژه قیمت گذاری می شود. هر چه ساختمان بزرگ تر باشد، برای این کار به متریال های بیش تری نیاز است. بنابراین میزان نمای ساختمان می توانند در تعیین این هزینه ها بسیار موثر باشند.

هزینه آب بندی کامپوزیت ساختمان

 

  • میزان تجربه و دقت نیرو های مجری

نیرو هایی که برای اجرای این کار انتخاب می شوند، دارای تجارب مختلفی هستند. برخی از آن ها ماهر تر بوده و تجربه بیش تری دارند. در مقابل بعضی دیگر از آن ها مهارت خوبی ندارند. معمولا نیرو های ماهر برای انجام این کار دستمزد های بالاتری از افراد دریافت می کنند.

  • انتخاب شیوه دسترسی به نمای ساختمان

دسترسی به نمای ساختمان برای انجام این کار به روش های مختلفی انجام می گیرد. برخی از پیمانکاران برای این کار از داربست استفاده کرده و بعضی دیگر از آن ها از طناب استفاده می کنند. انتخاب یک روش مناسب برای اجرای این کار در قیمت گذاری این آب بندی ها بسیار موثر است.

بهترین روش برای آب بندی نمای ساختمان کدام است؟

آب بندی نمای کامپوزیت به شیوه های گوناگونی انجام می گیرد. این نوع نما ها به شدت در برابر ورود آب به داخل ساختمان آسیب پذیر هستند. از این رو برای آب بندی این نما ها از چسب هایی با خاصیت پلیمری استفاده می کنند. این چسب ها صنعتی بوده و به دلیل وجود ریزدانه های آزمایشگاهی، در مقابل تابش نور ماوراء بنفش خورشید بسیار مقاوم هستند. با استفاده از این چسب ها درز ها به خوبی بسته شده و از نفوذ آب و رطوبت به فضای داخلی جلوگیری می شود. چسب های پلی اورتان و سیلیکون برترین و موثر تین نمونه از این چسب ها می باشند. این محصولات در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند.

آب بندی نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟

آب بندی نمای کامپوزیت می تواند با مزیت های زیادی همراه باشد. این کار از نفوذ آب باران و برف به زیر نما جلوگیری می کند. برای اجرای این کار از چسب هایی استفاده می شود که در برابر اشعه خورشید و سرمای زیاد مقاومت می کنند. از این رو با انجام این کار، نمای ساختمان در برابر بارش باران و رطوبت بالا بسیار مقاوم هستند. از طرفی با این کار نمای ساختمان در مقابل نور ماوراء بنفش نیز مقاوم شده و در نتیجه طول عمر آن افزایش می یابد. اگر از این چسب ها برای درزگیری نمای ساختمان استفاده نشود، احتمال نفوذ آب به فضای داخلی ساختمان وجود دارد. در نتیجه با بروز این مشکل، دیوار ها لکه دار شده و مقاومت آن ها کم می شود. این کار حتی می تواند از شوره زدن نما و یا آلوده شدن آن نیز بسیار موثر باشد.

مزایای آب بندی نمای ساختمان

مراحل آب بندی نما کامپوزیت

آب بندی نما کامپوزیت طی مراحل مختلفی انجام می گیرد. اگر برای این کار از محصولات سایت پرمیوم باند استفاده کنید، فرآیند کار بسبار ساده می باشد. این مجموعه چسب هایی را فراهم می کند که به راحتی برای درزبندی این نوع نما می توان از آن استفاده کرد. آب بندی با این محصولات بسیار ساده می باشد. مهم ترین اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد، عبارتند از:

  • چسب سیلیکون

برای آب بندی نما کامپوزیت از این روش نیز می توان استفاده کرد. دقت داشته باشید که محدوده دمایی این چسب ها ۶۰- تا ۱۵۰+ درجه سانتی گراد می باشد. این چسب ها دارای خواص ضد باکتری بوده و بسیار مرغوب و با کیفیت هستند. نحوه درزگیری با این چسب ها بسیار ساده بوده و در مدت زمان کوتاهی خشک می شوند.

  • چسب پلی اورتان

این محصولات قدرت چسبندگی بسیار زیادی داشته و برای درزگیری انواع ورق های کامپوزیتی می توان از آن ها استفاده کرد. این محصولات در مقابل مواد خورنده بسیار مقاوم بوده و در دما های مختلف قابل استفاده می باشند. این نوع چسب ها در زمان کوتاهی خشک شده و باید با سرعت عمل بالایی آن ها را اجرا کرد. برای این کار باید درز بین ورق ها را به طور کامل تمیز کرده و سپس از این چسب در آن ناحیه بزنید. با کمی صبر این چسب ها خشک شده و کار آب بندی تمام می شود.
برای استفاده از این چسب ها باید اقداماتی انجام دهید. ابتدا باید لاستیک های فرسوده درون این درز ها را جدا کرده و این فضای خالی را کاملا تمیز کنید. در مرحله بعد باید فوم های لوله ای را درون این درز ها فشار داده و محکم کنید. در نهایت نیز با یکی از این چسب های نام برده، فضا های خالی بین فوم و درز را پر کنید. سطح این چسب ها را کاردک صاف یک دست کرده و کمی صبر کنید تا کاملا خشک شوند.

مراحل آب بندی نما کامپوزیت

 

سخن پایانی

آب بندی نما کامپوزیت با اهداف مختلفی اجرا می شود. این کار طبق استاندارد های خاص و با استفاده از متریال های مختلفی انجام می گیرد. برای اجرای مناسب این کار باید از مواد با کیفیت و مرغوبی استفاده کنید. از این رو کافیست که به سایت پرمیوم باند مراجعه کرده و از محصولات بی نظیر آن استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. چسب پلی اورتان با چسب سیلیکونی چه تفاوتی دارد؟
    طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، مقاومت در برابر نور خورشید، ذرات معلق در هوا و همچنین مقاومت در برابر فشار چسب های پلی اورتان نسبت به نوع دیگر بیش تر است.
  2. عمر مفید چسب پلی اورتان و چسب سیلیکونی چقدر است؟
    معمولا چسب های پلی اورتان نسبت به انواع سیلیکونی این چسب ها طول عمر بسیار بیش تری داشته و حدود ۱۰ سال قابل استفاده می باشند.
  3. آیا آب بندی نما کامپوزیت می تواند در صرفه جویی انرژي نیز موثر باشد؟
    بله، این کار می تواند تا ۲۵ درصد در میزان مصرف انرژی ساختمان ها موثر باشد.
اگر مطلب برایتان مفید بود لطفا به آن امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

× چه طور میتونم کمکتون کنم؟