انواع لوور آلومینیومی + ویژگی ها و صفر تا صد اجرای نمای لوور آلومینیومی

محتوای جدول

می خواهید با انواع لوور آلومینیومی + ویژگی ها و صفر تا صد اجرای نمای لوور آلومینیومی آشنا شوید؟ قصد دارید از این نوع متریال ها برای زیبا سازی فضای خارجی ساختمان خود استفاده کنید؟ این نمونه از لوور ها به خوبی از سازه در برابر آفتاب محافظت می کنند، از این رو می توانند علاوه بر زیبایی در افزایش طول عمر ساختمان ها نیز بسیار موثر باشند. در این مطلب از پرمیوم باند با ما همراه باشید تا از انواع، کاربرد و تفاوت لوورها با جزئیات اطلاع کامل پیدا کنید.

انواع لوور آلومینیومی کدامند؟

قبل از آن که با انواع لوور آلومینیومی آشنا شوید، خوب است که ابتدا این محصول را بشناسیم. این نوع لوور ها مانند یک سایه بان عمل کرده و بر روی نمای بیرونی ساختمان ها نصب می شوند. با استفاده از این متریال می تواند نمای بیرونی را بسیار زیبا و مدرن کرده و عبور نور و صدا را نیز کنترل کرد.
علاوه بر این، این محصولات به عنوان یک عایق عمل کرده و در ورودی و خروجی ساختمان ها و یا مکان های صنعتی به کار گرفته می شوند. استفاده از این محصولات می تواند با مزیت های زیادی همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • این محصول وزن کمی داشته و بسیار سبک هستند. از این رو فشار زیادی به ساختمان ها وارد نکرده و جا به جایی آن ها آسان است.
  • مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، گاز ها و باران اسیدی دارد. از این رو بسیار مقاوم بوده و طول عمر زیادی دارد.
  • این محصولات انعطاف پذیری بالایی داشته و می توان آن را به اشکال مختلفی در آورده و بر روی نمای بیرونی ساختمان ها نصب کرد.
  • این مواد با محیط زیست سازگار بوده و قابلیت بازیافت شدن دارند.
  • زاویه تیغه و میزان باز شدن در این محصولات قابل تنظیم است. علاوه بر این که می توانید این تیغه ها را در جهت بالا و پایین تنظیم کنید، می توان آن ها را در جهت چپ و راست نیز تنظیم کرد.
  • این محصولات در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و به راحتی خم نمی شوند.
  • نگهداری از این محصولات بسیار ساده بوده و نیاز به انجام فرآیند خاصی ندارد.

کاربرد لوور آلومینیومی

برای شناخت انواع لوور آلومینیومی خوب است که با کاربرد های این محصولات نیز بیش تر آشنا شویم. این نوع لوور ها به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارند در موارد مختلفی قابل استفاده می باشند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • این محصولات قابلیت نصب بر روی در و پنجره ها را دارند. علاوه بر زیبا سازی می توانند به تهویه مناسب کمک کرده و از ورود حشرات به فضای داخلی نیز جلوگیری می کنند. از این رو می توان گفت این نوع لوور ها جایگزین مناسبی برای درب های توری هستند.
  • از این نوع لوور ها به عنوان بخشی از سیستم تاسیسات ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در جهت بهبود تهویه مطبوع سیستم های سرمایشی و گرمایشی به کار گرفته می شوند.
  • از این محصولات به دلیل مقاومت بالا و وزن کم به عنوان داربست نیز در برخی از پروژه های ساختمانی استفاده می کنند.
  • گاهی اوقات این محصول را جایگزین سقف کرده و از این طریق برای تنظیم نور خورشید و عبور هوا استفاده می کنند.
  • این محصول به عنوان یک سایبان عمل کرده و گرمای ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد.

کاربرد لوور آلومینیومی

معرفی انواع لوور آلومینیومی

در این بخش به معرفی انواع لوور آلومینیومی می پردازیم. این محصولات را در انواع مختلفی تولید می کنند که هر یک از نمونه ها دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشند. مهم ترین نمونه از این نوع لوور ها عبارتند از:

  • لوور آلومینیومی دوکی
    تیغه این نوع لوور ها به شکل دوک بوده که نمای ساختمان را بسیار زیبا و مدرن می کنند. این محصولات را در سایز های مختلف ۵، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۲۰، ۲۵، ۳۰ و ۴۰ سانتی متری تولید کرده و به بیش تر به عنوان نور گیر مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات را با کمک آنودایز آلومینیوم به رنگ های مشکی، طلایی، نقره ای و برنزی در می آورند.
    با این کار در حقیقت یک لایه بر روی سطح این محصولات قرار گرفته و از این طریق مقاومت آن ها نیز افزایش پیدا می کند. برای متصل کردن این تیغه ها به شاسی بدنه از پروفیل های آلومینیومی منقاری و آلومینیومی خورشیدی استفاده می کنند.

 

  • لوور آلومینیومی مکعبی
    این محصولات را در انواع مختلفی تولید کرده و به فروش می رسانند. برای ساخت این محصولات از پروفیل های آلومینیومی استفاده می کنند و برای اتصال تیغه ها نیز از اتصالات خورشیدی و منقاری کمک می گیرند.

لوور آلومینیوم مکعبی

 

  • لوور آلومینیومی مستطیل
    این مدل از لوور ها را در ابعاد ۱۰۰*۵۰*۲ میلی متر تولید می کنند. با استفاده از این محصول می توان دید را از بیرون به داخل محدود کرده و از ورود نور خورشید به فضای داخلی نیز می توان جلوگیری کرد. این نوع لوور را در دو نوع ثابت و متحرک تولید می کنند که نمونه های ثابت آن، نصب راحت تری داشته و اقتصادی تر می باشد.
    نمونه های متحرک این محصولات،‌ قابلیت کنترل از راه دور را داشته و بسیار پیشرفته و مدرن هستند. این محصولات را با استفاده از متریال های آلومینیومی، چوبی، کامپوزیت و فلزی تولید می کنند. در این میان اما نمونه های آلومینیومی پر طرفدار تر بوده و بسیار کاربردی هستند.

 

  • لوور آلومینیومی Z شکل
    این محصولات که در اندازه های مختلفی تولید می شوند، به عنوان سایه بان و یا آفتابگیر در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات برای کنترل گرما، گرد و غبار و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات که ظاهر بسیار زیبایی دارند، امروزه در نمای انواع برج ها، بانک و یا ساختمان های اداری از این محصولات استفاده می کنند.

انواع روش های اجرای لوور آلومینیومی

قصد دارید با انواع لوور آلومینیومی + ویژگی ها و صفر تا صد اجرای نمای لوور آلومینیومی آشنا شوید؟ اجرای این متریال ها به دو روش مختلف انجام می گیرد که عبارتند از:

  • سیستم متحرک

این نوع سیستم ها از راه دور و با استفاده از سوئیچ های مخصوصی کنترل شده و با استفاده از تکنولوژي خاصی طراحی می شوند. در این روش به موتور الکتریکی نیاز است و هزینه طراحی و اجرای آن نسبت به نمونه ثابت بیش تر می باشد. برای طراحی این سیستم از نوار های آلومینیومی و یا کامپوزیتی استفاده می کنند. این محصولات با شرایط آب و هوایی مختلف مطابقت داشته و بسیار سبک و کم وزن است.

روش های اجرای لوور آلومینیومی

  • سیستم ثابت

در این روش بیش تر از نمونه های دوکی شکل این محصولات استفاده می کنند. این نوع لوور ها بسیار ساده بوده و کاملا اقتصادی هستند. برای نصب این نوع لوور ها تیغه ها را بر روی پایه قرار داده و آن را به نگهدارنده اصلی متصل می کنند. همچنین سوراخ هایی بر روی درپوش اصلی تعبیه کرده و تیغه ها از این طریق به سازه متصل می شوند.

کلام آخر

برای شناخت انواع لوور آلومینیومی باید بدانید که این محصولات را در نمونه های مختلفی تولید می کنند. این محصولات با استفاده از تیغه هایی با ابعاد و اشکال مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. برای اجرای این محصولات از روش های مختلف سیستم ثابت و یا متحرک استفاده کرده و بر اساس تکنولوژی های خاصی این تیغه ها را به سازه متصل می کنند.

سوالات متداول

  1. در زمان خرید این لوور های آلومینیومی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
    برای این کار باید به شکل، سایز و ابعاد تیغه ها توجه کنید و نمونه های با کیفیت و مرغوبی از این محصولات را انتخاب کرده و خریداری نمایید.
  2. آیا لوور های آلومینیومی قابل رنگ آمیزی هستند؟
    بله، این تیغه ها را می توان با استفاده از رنگ های پودری مخصوصی رنگ آمیزی کرده و مورد استفاده قرار داد.
  3. قیمت لوور های آلومینیومی با توجه به چه فاکتور هایی تعیین می شود؟
    این محصولات را بر اساس جنس کیفیت تیغه ها، متریال به کار رفته، ابعاد و ضخامت تیغه ها، نوع تکنولوژي به کار رفته، ثابت و یا متحرک بودن این محصولات و … قیمت گذاری می کنند.
اگر مطلب برایتان مفید بود لطفا به آن امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

× چه طور میتونم کمکتون کنم؟