ورق کامپوزیت دابل پلی استر و نکات مربوط به آن

محتوای جدول

صفر تا صد ورق کامپوزیت دابل پلی استر

ورق کامپوزیت دابل پلی استر، از دو لایه آلومینیوم تشکیل شده که به دور یک هسته پلی اتیلن قرار گرفته است. این ورق در برابر اکسیده شدن، خوردگی و ضربه بسیار مقاوم است. یکی از برجسته ترین ویژگی های این ورق ها، براقیت فوق العاده آنها می باشد که بر محبوبیت این محصولات در نزد همگان می افزاید.

به طور کلی ورق کامپوزیت یک جنس ساختمانی است که از ترکیب دو یا چند ماده مختلف با ویژگی‌های متفاوت تشکیل شده است و برای پوشش نماها، دیوارها، سقف‌ها و ستون‌های ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است بدانید ورق کامپوزیت دابل پلی استر در طراحی فضاهای بسته نظیر دکوراسیون داخلی و نمای داخلی کاربرد زیادی دارد. چرا که این تجهیزات در برابر نور خورشید بسیار آسیب پذیر هستند. طراحی و رنگ آمیزی بر روی این ورق ها کار آسانی است و رنگ بدون هیچ لایه محافظتی بر روی لایه آلومینیوم قابل اجرا می باشد.

ورق کامپوزیت دابل پلی استر در رنگ های ساده، خش دار، طرح سنگ، طرح چوب و … تولید و به بازار عرضه می شوند. به عبارتی، کارخانه سازنده این ورق ها تلاش کرده به منظور فروش بیشتر، این محصولات را با تنوع بی نظیر تولید و در اختیار مشتریان قرار دهد.

عمده ترین کاربرد ورق کامپوزیت دابل پلی استر در ساخت بیلبوردهای شهری، ایستگاه های مترو، پمپ بنزین و … می باشد. در هنگام تولید این ورق ها باید اصول و استانداردهای لازم رعایت شده باشد تا این محصولات از کیفیت و مرغوبیت لازم بهره مند شوند.

نکته: این ورق ها در ضخامت های متغیر 2 و 3 و 4 میلی متر تولید می شود. هر یک از این ورق ها با ضخامت های معین در مکان خاصی به کار برده می شود. در زمان انتخاب این محصولات باید به کیفیت این محصولات توجه اساسی شود.

صفر تا صد ورق کامپوزیت دابل پلی استر

کاربرد ورق کامپوزیت دابل پلی استر

ورق کامپوزیت دابل پلی استر یک جنس ساختمانی است که از دو لایه نسل جدید از قوطی آلومینیومی به هم چسبیده تشکیل شده است. این نوع ورق‌ها اغلب برای پوشش بیرونی ساختمان‌ها، دیوارهای ساختمانی، نمای خارجی و حتی در بصورت تخته‌های کوچکتر به عنوان محافظ روی دیوارها و سازه‌های دیگر استفاده می‌شود. ورق کامپوزیت دابل پلی استر بسیار مقاوم است و مقاومت بالایی در برابر ضربه، شوک، حرارت و رطوبت دارد. همچنین، این نوع ورق‌ها نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری نسبت به سایر جنس‌های ساختمانی دارند. از دیگر مزایای این ورق‌ها می‌توان به سبک بودن و زیبایی ظاهری آنها نیز اشاره کرد.

از ورق کامپوزیت دابل پلی استر در چه جاهایی استفاده می شود

ورق کامپوزیت دابل پلی استر به دلیل ویژگی‌های مثل مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، رطوبت و همچنین زیبایی ظاهری، در انواع مکان‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1. نمای خارجی ساختمان: ورق کامپوزیت دابل پلی استر به عنوان یک جایگزین مناسب برای مصالح سنتی مانند چوب، مواد فلزی و سرامیک در نماهای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع ورق‌ها به دلیل زیبایی ظاهری و مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی، انتخاب مناسبی برای نماهای مدرن ساختمان‌ها محسوب می‌شوند.

2. دیوارهای داخلی: ورق کامپوزیت دابل پلی استر برای پوشش دیوارهای داخلی ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود. این ورق‌ها می‌توانند به عنوان یک آلترناتیو برای پوشش‌های سنتی مانند کاغذ دیواری یا پوسترهای دیواری مورد استفاده قرار گیرند.

3. پوشش‌های داخلی: در برخی مکان‌ها مانند رستوران‌ها، فضاهای تجاری و فروشگاه‌ها از ورق کامپوزیت دابل پلی استر برای پوشش دیوارها، سقف و ستون‌ها استفاده می‌شود، زیرا این نوع ورق‌ها ضد آب بوده و مقاومت خوبی در برابر کثیفی دارند.

4. سیستم‌های نمایشی: ورق کامپوزیت دابل پلی استر برای ساخت سیستم‌های نمایشی مانند تابلوها، تابلوهای روان و سایر نمایشگرها نیز استفاده می‌شود. این نوع ورق‌ها اجازه می‌دهند تا به راحتی پیکسل‌های LED را توسط جذب نور بیشتر در هنگام نمایش نمایان تر کنند.

بنابراین، ورق کامپوزیت دابل پلی استر در کاربردهای مختلف مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و حتی فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ورق کامپوزیت دابل پلی استر

مزایای ورق کامپوزیت دابل پلی استر

طراحان و معماران ورق کامپوزیت دابل پلی استر این محصولات را با ویژگی های منحصر به فرد تولید و طراحی می کنند. تنوع بی نظیر و کیفیت بالای این محصولات سبب شده این ورق ها به صورت بی نظیری مورد استقبال و اهتمام همگان واقع شوند.

اکنون به برخی مزایای ورق کامپوزیت دابل پلی استر اشاره می کنیم:

image

نکته: بیشترین کاربرد ورق کامپوزیت دابل پلی استر در صنعت ساخت و ساز است که امروزه بر اهمیت آن افزوده شده است. این ورق ها جایگزینی مناسب و مطلوب برای سایر نماهای ساختمانی است و برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان استعمال می شوند.

شرکت پرمیوم باند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع ورق های کامپوزیت نظیر ورق کامپوزیت دابل پلی استر است. این کارخانه برای ساخت این ورق ها از مواد سازنده با کیفیت استفاده می کند و محصولات خود را با عالی ترین کیفیت و بالاترین تنوع تولید می کند.

نکته قابل توجه این است که پایداری و مقاومت این ورق ها سبب افزایش عملکرد این محصولات شده است. افرادی که قصد انتخاب و خرید این ورق های کامپوزیت را دارند می توانند این محصول را متناسب با سلیقه خود خریداری کنند. طراحان و تولیدکنندگان کارخانه پرمیوم باند برای طراحی این ورق ها از ایده های خلاقانه و مبتکرانه استفاده می کنند.

Post a comment

Your email address will not be published.

× چه طور میتونم کمکتون کنم؟